About Me

Sunday, December 18, 2011

Malaysia version- Priceless & Flawless :)

My life is complete. Everything is perfect.

Priceless and flawless.

This home where my heart always belong.

* * * * * * * * *

Lembah ini letaknya dilembah limpah bah
Langit sentiasa mendung dan kelabu
Hujan mencurah curah dihambur laju
Dari perut awanan yang terlalu sarat

Nyayian beburung yang guyur adalah samar
Memori indah waktu anak2 kerap singgah
Tak mahu pergi meninggalkan dari kalbu gersang
Setelah hampir 4 tahun lembah bah ini terlupakan

Sudah dewasa kini aku rupanya?!

* * * * * * * * *

p/s: Sudah seminggu aku meninggalkan dan ditinggalkan. Lebih tepat, aku adalah orang yang
ditinggalkan. Dari itu, aku tidak mahu ditemukan dan dipertemukan. Ah, teman.
Aku tahu aku ini terlalu merumitkan untuk difahami.
Hanya aku bisa mengetahui mengapa aku berpelakuan aneh sebegini.
Membisu dan menyembunyikan diri. Mengelak dari sebarang komunikasi.
Orang2 sering cuba mencari makna disebalik tindakanku.
Dan sering juga mereka gagal dan aku enggan menjelaskan.
Akhirnya, mereka menghukumku sebagai Orang Pelik.
Tidak mengapa temanku.
Kalau kau teman yang mengingati namaku ini dalam cebisan2 doa dan ingatan mu.
Yakinlah, aku ini teman yang paling setia yang pernah kau temui dalam kehidupan
singkat ini.
Dengan izin dariNya, dengan kesihatan dan kemudaan yang masih sempurna ini.

Sebelum itu maafkanlah aku yang berdegil untuk berdiam bisu sebegini.