About Me

Tuesday, August 16, 2011

sabarlah sayang



hatiku masih ada rasa terkilan
datang dan pergi
seperti ayunan buaian
bermain2 dihulu hati
pedih menikam

tapi, setiap kali sore
dalam perjalanan pulang
setelah usai pekerjaanku
aku mampu tersenyum lucu
mengenangku kisahku

dimana pengakuan cintaku ditolak


bercampur aduk semuanya
dalam hati ini
yang sangat lemah
dan tidak teguh
dalam perbicaraan cinta


sewajarnya aku malu
menulis kisah malang sebegini
bila tawaran ikhlas
mahu memberikan hati
ditolak dengan serta merta


kufikir, aku x perlu menangis duka
silapku kerana tidak menjaga gaul
dalam bicara dengan beza jantina
dari ini, perlu lebih berhati hati


hal peribadi- jgn sekali dikongsi- dengan yg ajnabi


kufikir, aku bukanlah gadis malang
cinta suciku ditolak sebegini
dari silapku yang sangat terburu2
mencari cinta seorang pemuda

sebelum berdoa tulus kepada yang Esa
pemilik segala hati serta cinta


aku tak mahu kepiluan ini
terus bermain di hati
sebaliknya, bersabarlah sayangku

Allah sangat menyayangiku
dengan penolakan cinta ini
cinta baru pasti datang

kerana janji Allah itu sangat pasti