About Me

Monday, August 22, 2011

alkisah cinta...(karut ah?!)



Alhamdulillah. Hari ini sgt sibuk. Mujur masuk awal ofis. Awallah dari biasa.






Nak rileks jap, tulislah citer karut nih. Haha. Citer sendiri sebenarnya.









Pencarian cinta yang selalu silap






Sebenarnya, saya tak terlalu mengisahkan pun pasal cinta2 ni.



Saya senang dg hidup sendiri dg keluarga dan sahabat rapat.



Bila usia semakin meningkat, keadaan menghimpit saya untuk mencari cinta.






Siapa calonnya? Apa ciri2 utama yg saya idam?



Saya tak tahu secara pasti.



Kalau ada iras2 seperti abah saya, saya kira itulah yg ideal.



Hehe.









Tindakan orang yang terhimpit aka terdesak






Haha. Adakah bermakna disini saya sangat mahu ada lelaki?.



Kelakarnyalah. Jujurnya, saya tak kisah.



Tawar hati dan bosan.






Mengenangkan mak, abah dan ahli keluarga terdekat yang semakin



galak bertanyakan hal ini, saya jadi orang yang terdesak. Gila terdesak.






Dari sekolah lagi, saya kurang bergaul dengan teman2 sebaya.



Saya senang sendiri dalam rumah, dengan urusan sendiri.



Bila naik sekolah asrama, saya cuma kenal lelaki dalam kelas saya sahaja.



Malu sangat nak angkat muka kalau berdepan.






Haha. Tapi, selalunya saya buat muka ketat, konon2 berani.



Sekarang pun macam tu juga. Selalu sangat.






Bila dalam persediaan ke Australia, saya mula mengenal dunia2 cinta ini.



Nak pula berkawan dengan orang2 yg bercouple.



Saya mula berjinak2 dengan kaum ajnabi, tapi dengan cara yang selalu silap.









Akan selalu silap dan berpelakuan janggal






Saya orangnya senang dalam dunia sendiri, tapi sangat mudah mesra dengan sesiapa yang sudi menghulurkan persahabatan.






Dan, saya tak segan2 memulakan persahabatan, dan sayang sekali kalau terputus atas sebab2 tak munasabah. Dengan kawan2 perempuan, sy sangat jaga hal ini.



Alhamdulillah, Allah kurniakan seorang dua teman akrab dunia akhirat bila saat2 sangat memerlukan.






Alhamdulillah sangat.






Tapi, berbeza bila saya cuba menjadi teman tapi mesra dengan lelaki.



Hal perasaan memang tak boleh dielakkan. Berkali2 tersalah faham salam persahabatan itu.






Disebabkan, saya tak pernah tahu cara berkawan dengan lelaki.



Dan, saya sangat rapat dengan adik lelaki saya.



Itu jelah adik yang saya ada.






Selalu citer kat dia pasal ni, tapi cara dia nasihat tu kasar.



Dan, saya kena tahan kekasaran tersebut. Huhu.






Kisah paling baru






Haha. Ini bukanlah kali pertama saya buat hal pengakuan berani mati ini.



Ini kali kedua.



Berani tak bertempat, pernah ada orang cakap.






Kali pertama dahulu, sampai sudah tak berhubungan dengan kawan tersebut.



Tapi, saya tak simpan apa2 dendam atau marah dengan dia.



Saya gembira dia menolak saya sebab dia mahu jadi orang yang lebih baik.



Alhamdulillah.






Tapi, yang kisah baru ini, kawan tersebut bukanlah orang yang baik2.



Dan, saya banyak makan hati dan sedaya upaya bersabar dengan reaksi selepas dia diberitahu.






Alhamdulillah lagi.



Allah selamatkan saya dengan penolakan ini daripada masalah dimasa hadapan yang saya tak boleh fikir sekarang.






Sangat bersyukur






Alhamdulillah setinggi2nya atas kurniaan nikmat iman dan islam ini.



Ya Allah, masukkanlah aku dalam golongan orang2 yang sentiasa bersyukur.



Amiin. :D